5W dniu 23 września Drużyna Harcerska z naszej szkoły pojechała z harcerzami Kolbuszowskiego Hufca na 2-dniową wycieczkę do Zakopanego. Wyjechaliśmy o godzinie 4.00 rano. Na miejscu dołączył do nas przewodnik tatrzański. Najpierw oglądaliśmy skocznie narciarskie, na których odbywają się zawody w skokach. Pierwszym obiektem, który zwiedzaliśmy było Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Podziwialiśmy pięknie zdobione wnętrze sanktuarium. Kolejną atrakcją było zwiedzenie najstarszego kościoła w Zakopanem oraz pobliskiego cmentarza zasłużonych na Pęksowym Brzyzku, odwiedziliśmy symboliczny grób generała Mariusza Zaruskiego, Willę „Krywań”, gdzie mieszkał i starą siedzibę TOPR. W czasie deszczu wjechaliśmy kolejką górską na Gubałówkę. Tak zakończył się pierwszy dzień pobytu. Spaliśmy w Bukowinie Tatrzańskiej w schronisku harcerskim "Głodówka". Drugi dzień to już prawdziwa górska wyprawa! Najpierw byliśmy na Mszy św. na Wiktorówkach, potem na Rusinowej Polanie, cel -Gęsia Szyja –1448 metrowy szczyt. Przepiękne widoki gór po drodze. Pod koniec wycieczki wszyscy udaliśmy się na słynne Krupówki, aby kupić pamiątki dla siebie i naszych bliskich, a także zjeść posiłek.

Ta wycieczka pokazała nam jak w naszym kraju jest pięknie i że warto zwiedzać jego zakątki.